Choď na obsah Choď na menu
 


EXTREME F3F - ELEKTRO (NEW)

                                EXTREME F3F - ELEKTROVERSION 

Model EXTREME F3F je svahový špecial.Pochádza z dielne RTGmodel pána Milana Demčišáka,,ktorý vyrába aj známe f3f Rotmilany.S modelom lietam štvrtú sezónu.Často sa mi na kopci stáva,že prestane fúkať vietor,alebo ešte nefúka keď tam prídem.Napadlo ma,že jeden z trupov by som mohol prerobiť na elektro a bolo by po starostiach s vetrom.Tak som sa pustil do roboty.Na nete moc o prestavbe Extrema nie je.Ale na jednej nemeckej stránke som našiel všetko o prestavbe na elektro,ale velkého Rotmilana.Je to velmi podobné,takže sa mi robilo v pohode.Všetko sa odvíja od priemeru motora ktorý človek použije.Rozhodol som sa pre priemer 28 mm.Keď som zmeral trup pred kabínou,bolo to optimálne.Odrezal som teda špicu asi 8 cm pred kabínou,kde bol rozmer nejakých 34 mm.Trup má elipsovitý tvar,ale po narezaní frézkou sa dá pekne stlačiť do kruhu.V Baumaxe som si kúpil novodurovú trubku s priemerom 30 mm a použil som ju ako kopyto.Na ňu som nalaminoval sklo v hrúbke povodnej steny,teda asi 1,8 mm.Naseparovanú trubku som na druhý deň vytiahol z trupu.Od vonka som dolaminoval nerovnosti a dobrúsil.Je potrebné to urobiť radšej dlhšie,aby sa tam umiestnil motor s prepážkou a regulátor.Nechal som si pre istotu aj miesto na prímačové aku 4 x AAA Enelop.

Ako prvý motor ,na skúšku,som použil motor .Už pri prvých letoch bolo zjavné,že by to chcelo niečo silnejšie.Ale s vrtulou Aeronaut 8X4 a  9x5 som dosiahol celkom slušný výkon.

Po dlhom zvažovaní som sa rozhodol pre motor MEGA 16/35/3 CE   F5J .Poradil mi ho Bohuš Majerčík,pilot F5J,ako najlepšie riešenie.Je to inrunner s priemerom 28 mm.Osadiť ho tak ,že máte v trupe na každú stranu 1mm,nie je také jednoduché.Pomohol som si astralonovou trubkou,ktorú som na druhý deň cez kabínu vytiahol.Pripojil som regulátor a pohonné aku a dal na vyvažovací stojan.Vyšlo to celkom dobre,na CG= 105 mm.Prímač som umiestnil za servá ,na začiatok trubky na prídavnú záťaž.Trubku som musel mierne zbrúsiť.Káble som potiahol tiež cez túto rúrku.Kužel 34 pekne lícuje  s dolaminovanou časťou.Do trupu sa mi zmestia3S Lipol 1300 mAh Zippy.Parametre motora Mega 16/35/3 nájdete na webe Megamotor.Pán Matyas Dan je veľmi ústretový.

Technické parametre motora sú:                                       

Napájecí napětí:  3-4 LiPol

Rozměr: ø28mm, délka 56,5mm, ø hřídele 3,2mm

Hmotnost: 155g

Otáčky: 1240 ot /1volt

Max.proud: 35 A

Vnit.odpor: 21 mΩ                           

Počet závitů: 3

Dodatočne ma napadlo,že na tento trup elektro,pasujú aj krídla s modelu Rotmilan Midi.Tie mám ale inak elektricky zapojené na trupe.Problém som vyriešil veľmi jednoducho:vyrobil som si také prepojovacie porty trup-krídlo ,poletoval a zalial do epoxidu.Sú dlhé asi 2 cm a pohodlne sa vmestia do krídla.Takže na elektro trup možem použiť krídla z Extreme aj z Rotmilana Midi.Inak povedané,mám vlastne dva elektro modely F3F.

S novým elektro som bol lietať cez minulý víkend v mraze a snehu.Ale odchádzal som spokojný.Ostáva doladiť detaily,vyskúšať aj iné rozmery vrtulí,aby to bolo optimálne.

 V Martine 8 .december 2016                                         Peter Ondrejka