Choď na obsah Choď na menu
Reklama
Reklama
 


NEEDLE 115 F3F - ELEKTRO (NEW)

               p1010367.jpg                                 Po úspešnom elektrifikovaní  modelu F3F Extreme som sa pustil do ďalšej veľmi zaujímavej práce.Položil som si zaujímavú otázku:čo tak využívať jeden elektrotrup,na viac modelov?? Veď  finančné náklady totiž nie sú vobec malé.Napríklad verzia elektro Needle 115 by vyšla nasledovne: nový trup Needle 115 = 290 euro + motor a regulátor = 230 euro + drobnosti 50 euro.Spolu teda cca.550 euro.Tak to je ale fakt dosť.

Prvé čo ma prekvapilo v mojom modelárskom kufri bola uhlíková spojka na Needle 115 a RotmilanaMidi.Obe sú totiž úplne rovnaké!! Aj čo sa týka rozmerov aj čo sa týka vzpatia.No a vtedy ma to vlastne napadlo,že táto náhoda mi uľahčí velmi veľa roboty a ušetrí dosť financií.No a mať na svahu Needle 115  vo verzii F3F a verzii elektro - to by som sa od samej radosti snáď zbláznil...

V dielni už pri prvom bežnom pohľade bolo zrejmé,že niektoré veci nebudú sedieť s elektrotrupom z Extrema :ako napr.konektory,kolíky a pod.To sú ale relatívne maličkosti.A tak som si pekne ustavil trupy na novú pracovnú dosku a zmeral uhol motýla s krídlom na Extreme a uhol výškovky s krídlom na trupe f3f Needle 115.Výsledok ma milo prekvapil-oba uhly sú rovnaké teda + 0,5 stupňa.Takže malo by to ísť,povedal som si.Ďalej som si vyrobil šablóny z duralového plechu koreňových profilov Extrema a Needle 115.No a tieto šablony som priložil na elektrotrup.Bolo to neuveriteľné,horná hrana šablony z krídla Needle takmer na 100 % lícuje s trupom z Extrema.To bolo radosti...No ale bolo treba riešiť aj vážne veci - zvŕtať nové diery na kolíky pre Needle a najma vyriešiť otázku 6-pinového konektoru na krídle Needle,ten je totiž umiestnený na Needle úplne inde ako na Extreme.Napadlo ma jedno unikátne riešenie.Rozbočím pomocou V-káblov signál v krídle a vyvediem konektor na elektro zvlášť.Na elektro to vyšlo presne do prvej komory za spojkou na záťaž.Bolo to dosť pracné,náročné na to,aby sa človek nepomýlil pri zapojení a nespálil 4 servá!

Ďalšie prekvapenie ma čakalo,keď som nasunul krídla Needle 115 na spojku a ustavil kolíkmi do elektrotrupu.Medzi trupom a krídlom vznikla asi 2 mm medzera.Je to preto,že úkos elektrotrupu a krídla Needle nie je rovnaký.Niekomu by to možno nevadilo,aj tak sa krídla pred letom prelepujú páskou.Mne by to ale vadilo a tak som si vyrobil dva medzikusy tvaru koreňového profilu ,ktoré som v prípravku zbrúsil do klinu a olaminoval uhlíkom,nech to je pevné a aj to dobre vyzerá.Pred letom ich len nasuniem na predný kolík krídla a otvor na uhlíkovú spojku.

Po ukončení prác som si model uložil do rádia ako nový model - Needle 115 - elektro.Aj keď som bol presvedčený že som všetky úpravy urobil precízne a moje úvahy a merania  boli správne,aj tak som Needle 115 hádzal s malou dušičkou ,dúfajúc že to neurobí nejaký psí kus.Ale hneď po hodení som videl,že to letí ako má.Až potom som zapol motor a vystúpal 150 metrov a po vypnutí motora som jemne dotrimoval výškovku.Ešte pripomeniem elektropohon :motor Mega 16/35/3 ,regulátor Fox 40 A so spínaným 5A beckom,Lipol Dualski X-Power 3S 1300mAh a sklopná vrtula Aeronaut 12/6.

 

V Martine 4.januar 2017                                         autor: Ondrejka Peter                                                                                                Svahy Martin

 

 

 

 

 
Reklama